031-32378645

با دفتر ما تماس بگیرید

info@rteco.ir

برای ما ایمیل بفرستید

حمل و نقل لجستیک خرد

شرکت راهبر ترابر انرژی

  1. راتا
  2. /
  3. خدمات
  4. /
  5. حمل و نقل لجستیک...
دیگر خدمات ما
سوالات خود را بپرسید
عضویت در خبرنامه شرکت

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

لجستیک بین‌المللی به مجموعه فعالیت‌ها و عملیاتی اطلاق می‌شود که برای مدیریت جریان کالا، اطلاعات و خدمات از یک نقطه به نقطه دیگر در سراسر جهان انجام می‌شود.

درباره خدمات

لجستیک بین‌المللی به فرآیند برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل جریان کارا و موثر کالاها، خدمات و اطلاعات از مبدأ به مقصد در سطح جهانی اطلاق می‌شود. این فرآیند شامل تمامی فعالیت‌هایی است که برای تأمین مواد اولیه، تولید، حمل و نقل، انبارداری و تحویل نهایی محصولات به مشتریان در کشورهای مختلف انجام می‌شود. لجستیک بین‌المللی یک عنصر کلیدی در زنجیره تأمین جهانی است و به شدت تحت تأثیر تجارت جهانی، سیاست‌های دولتی و فناوری‌های نوین قرار دارد. در ادامه به برخی از جنبه‌های مهم لجستیک بین‌المللی پرداخته می‌شود:

اجزای کلیدی لجستیک بین‌المللی

1. حمل و نقل بین‌المللی

  • روش‌های حمل و نقل: شامل حمل و نقل دریایی، هوایی، زمینی (ریلی و جاده‌ای) و چندوجهی.
  • چالش‌ها: زمان‌بندی دقیق، هزینه‌ها، مقررات بین‌المللی و خطرات امنیتی.

2. گمرک و مقررات بین‌المللی

  • رویه‌های گمرکی: فرآیند ترخیص کالاها، پرداخت عوارض و مالیات‌ها.
  • قوانین و مقررات: رعایت مقررات مختلف کشورهای واردکننده و صادرکننده، تعرفه‌ها و محدودیت‌های تجاری.

3. مدیریت انبارداری و توزیع

  • انبارداری: ذخیره و مدیریت موجودی کالاها در نقاط مختلف جهان.
  • توزیع: مدیریت شبکه‌های توزیع برای تحویل به موقع و کارآمد به مشتریان نهایی.

4. مدیریت زنجیره تأمین

  • تأمین مواد اولیه: تأمین مواد اولیه از منابع بین‌المللی.
  • مدیریت تولید: هماهنگی تولید در مقیاس جهانی.

5. بیمه و ریسک مدیریت

  • بیمه حمل و نقل: پوشش ریسک‌های مرتبط با حمل و نقل بین‌المللی.
  • مدیریت ریسک: شناسایی و مدیریت ریسک‌های مرتبط با تحویل کالاها.

چالش‌ها و فرصت‌ها در لجستیک بین‌المللی

چالش‌ها:

  1. پیچیدگی مقررات: تفاوت در قوانین و مقررات گمرکی و تجاری کشورهای مختلف.
  2. هزینه‌های بالا: هزینه‌های حمل و نقل، بیمه، انبارداری و عوارض گمرکی.
  3. ریسک‌های امنیتی: خطرات ناشی از سرقت، آسیب‌دیدگی و تأخیرات حمل و نقل.
  4. هماهنگی جهانی: نیاز به هماهنگی میان تأمین‌کنندگان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان در نقاط مختلف جهان.

فرصت‌ها:

  1. گسترش بازارها: دسترسی به بازارهای جدید و افزایش فروش.
  2. اقتصاد مقیاس: کاهش هزینه‌ها از طریق تولید و توزیع در مقیاس بزرگ‌تر.
  3. نوآوری و فناوری: استفاده از فناوری‌های نوین مانند اینترنت اشیا (IoT)، هوش مصنوعی (AI) و بلاکچین برای بهبود کارایی و شفافیت زنجیره تأمین.
  4. افزایش بهره‌وری: بهینه‌سازی فرآیندها و کاهش زمان تحویل کالاها.

پرسش های متدوال شما

راه حل های لجستیک مقرون به صرفه چیست؟

1. بهینه‌سازی مسیرهای حمل و نقل

  • مسیرهای کوتاه‌تر و کارآمدتر: استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت حمل و نقل (TMS) برای انتخاب بهترین و کوتاه‌ترین مسیرها.

  • حمل و نقل ترکیبی: ترکیب روش‌های مختلف حمل و نقل (زمینی، دریایی، هوایی، ریلی) برای کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی.

2. استفاده از فناوری‌های نوین

  • سیستم‌های ردیابی و نظارت: استفاده از GPS و RFID برای ردیابی دقیق کالاها و کاهش احتمال گم شدن یا تأخیر.

  • اتوماسیون و روباتیک: استفاده از ربات‌ها و سیستم‌های خودکار در انبارها برای افزایش سرعت و دقت در پردازش سفارش‌ها.
  • حمل و نقل چندوجهی: استفاده از ترکیب روش‌های حمل و نقل مانند حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی و ریلی برای رسیدن به مقاصد دورافتاده. به عنوان مثال، کالاها ابتدا با کشتی به نزدیک‌ترین بندر و سپس با کامیون یا قطار به مقصد نهایی منتقل می‌شوند.
  • حمل و نقل درب به درب: ارائه خدمات حمل و نقل از مبدا تا مقصد نهایی بدون نیاز به تغییر وسیله نقلیه، که می‌تواند برای مسیرهای دورافتاده کارآمد باشد.

   کامیون‌ها و تریلرها

  • کامیون‌های سبک: ظرفیت باری حدود 1 تا 3 تن.

  • کامیون‌های متوسط: ظرفیت باری حدود 3 تا 10 تن.

  • تریلرهای سنگین (کامیون‌های 18 چرخ): ظرفیت باری حدود 20 تا 25 تن، هرچند برخی مدل‌های خاص می‌توانند تا 40 تن و بیشتر بار حمل کنند.

         قطارها

  • واگن‌های باری ریلی: ظرفیت بار یک واگن ریلی می‌تواند بین 50 تا 100 تن باشد. یک قطار کامل می‌تواند صدها واگن داشته باشد و بنابراین ظرفیت کلی قطار می‌تواند به هزاران تن برسد.

          کشتی‌ها

  • کشتی‌های کانتینری: ظرفیت حمل کشتی‌های کانتینری بر اساس تعداد کانتینرهای استاندارد 20 فوتی (TEU) سنجیده می‌شود. بزرگترین کشتی‌های کانتینری جهان می‌توانند بیش از 24,000 TEU حمل کنند. به عنوان مثال، کشتی MSC Gülsün با ظرفیت 23,756 TEU یکی از بزرگترین کشتی‌های کانتینری جهان است.

  • نفتکش‌های غول‌پیکر (ULCC): ظرفیت حمل نفتکش‌های فوق‌العاده بزرگ می‌تواند به بیش از 300,000 تن نفت خام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت ثبت درخواست کار خواهشمند است از واحد محترم مدیریت اقدام کنید

جهت درخواست همکاری، پیشنهادات و انتقادات خود از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

شرکت راهبر ترابر انرژی به عنوان یکی از بازوهای هلدینگ پتروپالایش نفت اصفهان در جابجایی فرآورده‌های نفتی در سال 1401 تاسیس گردید و به میدان اجرا آمده است و در داشبورد مدیریتی خود، به افزایش نقش استراتژیک پالایشگاه در مرکز ایران می‌اندیشد. علاوه بر فعالیت اصلی این شرکت که جابجایی فرآورد‌ه‌های نفتی می‌باشد، این شرکت در زمینه بازاریابی و فروش بین‌المللی فرآورده‌های نفتی پیشرو بوده و اهداف خود را در زمینه صادرات فرآورده‌های نفتی و ارزآوری هرچه بیشتر برای کشور دنبال می‌کند. 

تلفن: 03132378645 فکس: 03132378646

info@rteco.ir

آدرس: ایران, اصفهان, خیابان خیام خیابان مطهری، ساختمان مطهری واحد 3